Aku Dan DIA

Wednesday 18 May 2011

Migrain

Migrain adalah sakit kepala jenis umum yang mungkin berlaku brmula dengan gejala seperti 
mual, muntah, atau sensitif terhadap cahaya. Kebanyakkan org yg mengalami migrain akan 
merasa sakit nerdenyut-denyut di satu bahagian kepala.




migrain adalah disebabkan oleh aktiviti otak yang abnormal, yang dipicu oleh stress,makanan 
tertentu, faktor persekitaran, atau sesuatu yang lain. Namun, rantai peristiwa yang tepat masih 
belum jelas. Pada masa ini, sebahagian besar ahli perubatan percaya serangan itu bermula di 
otak, dan melibatkan pelbagai pusat saraf dan bahankimia. 




urmmmm... apa pendapat korang tentang migrain.... mugkin ada sesetengah org kata, "migrain 
je tu.. xde pe2"........ tapi, btul ke xde pe2...hurmm,,, aku sayang dia.. aku tak nak apa2 perkara 
buruk trjadi padanya... T_T


Dia salah seorang yg sering migrain.... kesian dia, lebih2 lagi masa nak exam, aku slalu 
menasihati dia supaya jgn telalu stress n fkir bnyak sangat... tp.. Alhamdulillah.,, dia mampu 
brhadapan dgn segala cabaran dalam hidupnya.. aku lihat, semakin hari, migrainya semakin 
teruk, aku mulai risau.. UBAT... huh... dia tak nak hidup bergantung dengn ubat(ayat dia) yes i 
agree,,, tp... ubat itu perlu untuk meredakan sakit.. sampai bila dia nak menahan sakit mcm tu..:
( dulu,, aku slalu tnya dia ada ubat atau tak.. tp sekarang... T_T..mgkin soalan itu org lain yg 
tanya padanya.. huh( pnjg critanya)


skarang aku harap dia baik2 saja,, tiap kali migrain dia dtg.. cnfirm mood dia berubah,, aku 
sangat mengenali dirinya,,,,harap dia sihat selalu... seelok eloknya pergi wat rawatan.. tp dia 
DEGIL,, hurm..... insyaAllah aku sntiasa doakan agar kesihatan dia terpelihara oleh Nya... amin

No comments:

Post a Comment