Aku Dan DIA

Tuesday 17 May 2011

MedSI, Temuduga, UPU, Aku, Dia

Setelah keputusan STPM dikeluarkan, tba la masa AKU DAN DIA mgisi UPU..... cita2 unutk melanjutkan pelajaran ke Universiti semakin hampir... tiap malam aku berdoa agar dapat melanjutkan pelajaran bersama dengan nya, dan tiap malam juga aku mengalirkan air mata kerana takut berpisah jauh darinya...

tiba saat keptusan untuk mnduduki peperiksaan MedSi dkeluarkan.. Alhamdulillah aku dapat menduduki ujian Medsi.. begitu juga dia.. Kami menduduki ujian medsi d tempat yang sama, iaitu di Maktab Peguruan Tun Abdul Razak..

setelah beberapa minggu tak jumpa, akhirnya aku jumpa dia masa menduduki peperiksaan tersebut. Hari yang aku nanti2kn.. bukan setakat nak ambil peperiksaan tetapi nak berjumpa dengan nya..

tuit...tuit.... hfn aku berbunyi "one message receive".. dia menghantar msj untuk ku. dia kata hari tersebut dia bawa seorang girl(kwn).. yup.. mmg kwn kami... girl tu menduduki ujian medsi juga.. tp xde kenderaan nak pergi k tempat peperiksaan... so, aku ok je la,,,, aku tau diorang xde pe2... tp.. tetap gak nak jeles..hooho.... bukan ape.. aku bnyak dgar citer tntg mereka...(PATUT PON AKU JELES)... 

sampai je kat Maktab, aku nampak dia, berbaju kemeja biru... SMART SANGAT.... aku pula guna kurung biru.. sepadan kan (perasan :))hihi.... niat nak bergambar ari tu.. tapi hampeh...... skping gmbar pon x de...urmmmmm

peperiksaan bermula pukul 2 ptg dan tmt pkul 3.30 ptg(kalo x silap).... aku menunggu dia di hadapan dwan besar maktab bersama seorng sahabat karibku.. dia mendapatkan aku dan meminta izin untuk menghantar girl yg dia tumpangkan tadi untuk pulang ke rumah.. hurmm.. ok... memandangkan hujan dah nak turun masa tu.. aku ok je... aku d tinggalkan seorang diri..... nasib bek sahabt baik ku ada menemani.. urm... TIBA2 HUJAN TURUN DENGAN LEBATNYA.. aku mulai risau n confuse.. adakah dia akan kembali ke maktab untuk berjumpa dengan ku??? ahhh........

tiba2 hfn berdering.. ayah aku kol, dia suruh aku balik rumah kakak ku yg ada d maktab itu.. urmm.. aku serba salah nak tinggalkan dewan tersebut kerana aku betul2 nak jumpa dia walau sktika, tetapi hujan betul2 lebat masa tu dan sahabat karibku nak balik bersama abg nya.... 

Abg kepada sahabt ku kata, tak elok dok tunggu sorang2 kat situ, jadi dia tolong hantarkan aku kat rumah kakak ku.. urmm.. FRUST sangat sbb tak leh jmpa dia.....  balik2 je aku lepas tu dia kata dia ada p maktab, tp aku dah x da kat sana..... T_T....... sdey.... nak wat cam ana... tp.... aku berharap sngat yg hari itu bukan la ssat terakhir aku boleh berjumpa dengannya........

TEMUDUGA

slesai sudah MedSI, masa untuk temuduga lak... Alhamdulliah aku dan dia layak untuk temuduga... tapi malang nya.... pusat temuduga aku dan dia berasingan..........BERASINGAN JAUH SEKALI.. aku kecewa sngat sbb memang tak leh nak jumpa dia lagi... Aku tak pasti, bila kah akan berjumpa dengan nya lagi... huh.. aku mengeluh panjang.. aku sayang dia.. aku harap dia lulus temuduga itu  supaya kami dapat melanjutkan pelajaran d tempat yg sama,,,doaku sentiasa mengiringi..

UPU
Tibalah masa keputusan UPU dikeluarkan.......masa tu, aku dok kat umah jew... takut sangat.... TAKOT UNTUK MELANJUTKAN PELAJARAN BERJAUHAN DARINYA.....
hari itu aku trima msj darinya.....dia kata ramai member yg dapat melanjutkan pelajaran ke Universiti....  Alhamdulillah... aku tanya dia dapat U mana... dia kata dia dpt UMK..... tiba2 aku tersentap.... aku tidak tahu sama ada aku gembira atau sedih dgn kabar itu kerana aku belum tahu aku dapat melanjutkn pelajaran kat mana...... aku tak pernah terfikir langsung untuk melanjutkan pelajaran di UMK,,, aku takut sangat,,,, tiba giliran aku.. dia meminta tolong kwn nya untuk mlihat keputusan ku.....

UPSI adalah impian aku selaman ini.... Alhamdulillah aku dapat melanjutkan pelajaran ke upsi,,, tapi, setelah aku mendapat keputusan itu,,, sorakan gembira langsung tiada.. malahan, tangisan yg tiada hentinya............. aku redha.... AKU TERPAKSA BERPISAH DENGAN NYA....................................................














                                                                                        bersambung..............

No comments:

Post a Comment